tirsdag 21. oktober 2008

Den store reisen/The expedition

For nesten hundre år siden emigrerte min bestemors søsken, Anna, Lovise, Sofia og Ludvik til Canada. Den 23 oktober reiser jeg til Canada for å besøke etterkommerne etter dem. Jeg er billedkunstner og vil dokumentere møtene og reisen med fotografi og video, for å lage et kunstprosjekt. Denne bloggen vil fungere som en slags loggbok over mine møter og hvor jeg reiser. Reisen vil gå til Winnipeg, Edmonton, Vancouver, Loma Linda og Napa Valley i California

Nearly a hundred years ago my grandmother's siblings Anna, Lovise, Sofia and Ludvik, emigrated to Canada. On the 23d of October I will travel to Canada to visit their descendants. I am a visual artist, and I will document the journey as I go along with photography and video, which will end in an art project. This blog will function as a log for my journey and meetings. I will travel to Winnipeg, Edmonton, Vancouver, Loma Linda and Napa Valley, California

De reiste fra Engan i Sørfold, Nordland. / They travelled from Engan in Sørfold, Nordland, Norway

Bildet er tatt med bestemor Marys kamera, hun fikk det i gave av Ludvik, første gang han var tilbake på besøk i Norge i 1927.
The picture is taken with my grandmother Mary's camera, Ludvik gave it to her the first time he visited Norway in 1927
























1 kommentar:

ernanikolaisen sa...

Det blir spennende. Du finner sikkert ut nye ting om de som reiste ut i verden for å skape seg et nytt liv.
Lykke til på ferden !
Hilsen oss som fikk treffe Ludvik og Sofia på besøk i gamlelandet